Učitelé v téměř 100% rezignovali na
ústní zkoušení
zadávání domácích úkolů
realizaci praktických úkolů v terénu
ve FYZ, CHE nedělají laboratorní práce, ani demonstrace, tj. pokusy
Pozn.: výstupy žáků před třídou, to ale jen některých, se omezují na referáty (kolik jich za pololetí může být ??).
Prověřování znalostí je
takřka výlučně písemné a to ještě po předchozím ohlášení ve třídě;
výsledkem je, že
se žáci
připravují jen nárazově (test může být cca 2x za měsíc)
necvičí se ve schopnosti promluvit v odborné terminologii
necvičí ve schopnosti reagovat na "nečekané" situace při vyvolání, nečekaném testu
Učitelé tuto situaci zdůvodňují
vysokým objemem učiva, nedostatkem času v hodinách,
malou pohotovostí žáků, zdlouhavostí řádného vyzkoušení,
ale hlavně potřebou NESTRESOVAT žáky ....
Za
úvahu stojí zeptat se/uvědomit si, jak to asi dělali učitelé před převratem,
kdy dle školního řádu byli povinni v každém pololetí
každého žáka 2x ústně vyzkoušet a se třídou napsat 2 kompozice.