..... převládají žáci, kteří
mají sníženou matematickou gramotnost, nerozumí psanému odbornému textu, tím spíše ani mluvenému
nejsou schopni/ochotni připravit se na jednoduché řečnické vystoupení u tabule (referát, zkoušení) a to ani tehdy, když předem znají i velmi úzké téma, ke kterému si mají připravit pár vět, promluvit z patra
nemluví správně česky, to ani při popisu běžných činností
nepamatují si předestřenou situaci, větu, skutečnost, zadání úlohy
nemají dostatek trpělivosti, skromnosti, cílevědomosti, mají zcela jiné priority
do školy přichází unaveni po dlouhém večeru u televize, event. vyčerpávajícím víkendu
mnohdy teprve po pozdním příchodu do školy snídají, z vyučovacích hodin potřebují odejít na WC
si neumí/nejsou ochotni ctít povinnost včas si připravit na hodinu věci a, což je horší, ani mysl
často doma zapomínají věci na výuku,
nejsou ochotni vést si sešit, píší na nejrůznější papíry, které si nejsou schopni systematicky zakládat
trpí dyslexiemi všelikého typu
neudrží pozornost po dobu několika minut vyučovací hodiny
mají časté absence a po jejich ukončení nejsou ochotni učivo dohnat, očekávají, že stačí sedět ve třídě
nejsou schopni/ochotni se na konzultaci s vyučujícím připravit, ba ani dostavit se na ni
nejsou ochotni překonávat překážky, porvat se s neúspěchy
nemají potřebnou fyzickou kondici, ani životosprávu
Řada žáků je však schopna pracovat v klidu svého domova, s ohledem na vlastní biorytmy, za předpokladu, že jsou odcloněny rušivé vlivy třídního kolektivu. A těmto žákům jsou určeny výše uvedené www stránky.